Wydawca włoskiej gazety od 15 lat z marką innovaphone
Società Europea di Edizioni S.p.A., wydawca gazety codziennej "Il Giornale" we Włoszech, już w 2008 roku zdecydował się na wdrożenie centrali telefonicznej VoIP innovaphone do połączenia swoich oddziałów. Od tego czasu system rozwijał się szybko i skutecznie, aby sprostać nowym wyzwaniom stale zmieniającej się komunikacji. Aktualnie zespół redakcji tworzy około 140 osób, w tym 60 dziennikarzy i 40 redaktorów.
Współdzielenie scentralizowanych usług telefonicznych w sieci prywatnej, pokonywanie ograniczeń geograficznych jest możliwe z każdym systemem nowej generacji. innovaphone pozwala nam patrzeć w przyszłość z pewnością, że jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom, które przyniesie rozwój technologiczny - powiedział już w 4 lata po wdrożeniu Paolo Morini z firmy ERT, która instalowała system innovaphone.
Zmiany i idące za tym nowe potrzeby klienta
Pandemia COVID-19, czy trend odchodzenia od drukowanych wydań prasowych na rzecz e-wydań magazynów, postawiły wielu wydawców przed koniecznością zoptymalizowania struktur redakcyjnych i - co za tym idzie - modelu współpracy. Od 2020 II Giornale zmieniło pracę na tryb hybrydowy, w którym około 50% pracy będzie się odbywać w trybie mieszanym. Skutkiem tego była konieczność zapewnienia pracownikom najlepszych narzędzi do współpracy i komunikacji zdalnej, a także maksymalne bezpieczeństwo podczas przesyłania informacji. |
Hybrydowe środowisko współpracy w chmurzeAby spełnić wymagania klienta, zaktualizowano do najnowszej wersji oprogramowanie wdrożonych 13 lat wcześniej 2 niezawodnych bram VoIP. Jedna służyła jako główna centrala PBX, a druga jako centrala rezerwowa. Dodatkowo wdrożono nowy system chmurowy Unified Communication - myApps (140 licencji użytkowników, w tym 130 licencji UC). Oprócz klasycznych funkcji telefonii IP i CTI, pracownicy mają teraz dostęp do wszystkich ważnych aplikacji myApps do komunikacji zdalnej, takich jak czat, lista połączeń, softphone, wideokonferencje, współdzielenie ekranu, faks i poczta głosowa. |
Dodatkowa brama dla łączy ISDN została doposażona i skonfigurowana zgodnie z nowymi wymaganiami, aby zapewnić bezpieczny dostęp do nowych usług IT. Rekonfigurowano firewalle i serwery DNS tak, aby ten dostęp był możliwy zarówno lokalnie, jak i zdalnie.
Operacja migrowania usług telefonicznych do chmury w celu zapewnienia większej elastyczności zespołu redakcyjnego miała też wymierny aspekt ekonomiczny. Przed migracją redakcja zajmowała aż 6 pięter, zaś po zakończeniu tego procesu jedynie 3 piętra. To spore oszczędności - zauważa Adam Piechaczek, Product Manager rozwiązań innovaphone w KONTEL.
Dodatkowe elementy ekosystemu komunikacjiPracownicy redakcji zostali wyposażeni w notebooki i zestawy słuchawkowe USB do korzystania z usługi telefonicznej za pośrednictwem platformy myApps. Telefony nabiurkowe zachowali jedynie pracownicy administracji, sekretariatu i Zarząd. Przy okazji wymieniono też wideodomofony przy wejściach do redakcji. Zintegrowano je z systemem telefonii VoIP, umożliwiając wideorozmowę i otwieranie drzwi bezpośrednio ze stanowisk pracy. |
Produkty innovaphone | Strefa resellera |