Pandemia Covid-19 odcisnęła piętno w każdym obszarze życia społecznego, także w sektorze edukacji. Szkoły i uczelnie z dnia na dzień stanęły przed potrzebą organizacji nauczania hybrydowego, gdyż w chwili wybuchu epidemii nie były na taki scenariusz przygotowane sprzętowo. Niniejsze studium przypadku zaprezentuje jak rozwiązania Konftel wideo pomogły szwedzkiej sieci uniwersytetów dla dorosłych Folkuniversitetet przystosować się do pandemicznej rzeczywistości.
Potrzeba nam prostych rozwiązań......Tak w skrócie można opisać kluczowe oczekiwanie sformułowane przez Helene Gustafsson, kierownik operacyjną Folkuniversitetet District South. Ponieważ stała kadra dydaktyczna była bardzo zróżnicowana pod względem umiejętności technicznych, preferowany dostawca sprzętowy musiał zaproponować łatwe w obsłudze i przyjazne użytkownikowi rozwiązanie. |
Rozwiązanie wideo musiało pasować do każdego użytkownika, niezależnie od poziomu wiedzy, i obsługiwać różne platformy współpracy, takie jak Zoom, Microsoft Teams czy Google Meet. Musiało również działać w mieszanym środowisku IT, ponieważ nauczyciele i wykładowcy korzystają zarówno z komputerów PC, jak i Mac – wyjaśnia Oscar Hanson, dyrektor generalny firmy integratorskiej Innovationsteknik Sverige AB, która nawiązała współpracę z Folkuniversitetet.
Ponadto sale lekcyjne różniły się wielkością, dlatego integrator musiał zaproponować różne rozmiary urządzeń audio, jak i wideo. Po wielu przemyśleniach i testach wybór padł na markę Konftel.
Podłączenie jednym kablem
Wykładowcom Folkuniversitetet bardzo spodobał się fakt, iż po wdrożeniu rozwiązań Konftel wideo, jedyne co muszą zrobić po wejściu do sali lekcyjnej, jest podłączenie jednego pomarańczowego przewodu do laptopa, aby móc prowadzić zajęcia hybrydowe. Integrator nagrał również film instruktażowy, na którym pokazano prostotę i intuicyjność zastosowanego rozwiązania. Zaprogramowano piloty kamer w ten sposób, że nauczyciele naciskając cyfry na pilocie, mogli wybrać pomiędzy widokiem całego pomieszczenia, widokiem nauczyciela, podglądem całej tablicy lub większym powiększeniem prawej lub lewej części tablicy. Było to szczególnie ważne w odniesieniu do zdalnych uczestników lekcji. |
Wideo i audio od Konftel jako odpowiedź na potrzeby klienta
Sale lekcyjne Folkuniversitetet, w zależności od ich wielkości, wyposażono w kamery Konftel Cam20 lub Konftel Cam50. Zadbano także, aby we wszystkich pomieszczeniach znalazł się Konftel HUB OCC, dzięki czemu nauczyciel mógł rozpocząć zdalną lekcję z pełnym dźwiękiem i wideo po podłączeniu jednego kabla do portu USB swojego laptopa. Jeśli zaś chodzi o dźwięk, Innovationsteknik zainstalował w większości placówek Folkuniversitetet wielokrotnie nagradzany telefon konferencyjny Konftel 800. |
Dźwięk jest bardzo ważny w procesie uczenia się. Nasi nauczyciele nie powinni podnosić głosu, aby uczniowie śledzący lekcję z domu dobrze ich słyszeli, ani martwić się brakiem pytań z ich strony. Ponadto wszyscy stacjonarni uczniowie powinni w pełni słyszeć wszystko, co się dzieje. Dlatego wybraliśmy najpotężniejsze rozwiązanie audio, jakie ma do zaoferowania Konftel - wyjaśnia Helene Gustafsson z Folkuniversitetet.
Vertical Divider
|
Wszystkie produkty Konftel:
|
Dostępność i ceny dla partnerów handlowych
|