Ataki hakerów nie należą w ostatnim czasie do rzadkości. Niestety dotyczy to również systemów telefonii VoIP. Dlatego też bezpieczeństwo jest dla innovaphone bardzo ważną kwestią. Dział rozwoju aktualizuje na bieżąco oprogramowanie, aby udaremnić wszelkie możliwe działania hakerskie. Aktualnym przykładem, wielokrotnie cytowanym w prasie może być np. luka Heartbleed, czyli luka w technologii szyfrowania OpenSSL. innovaphone PBX oraz oprogramowanie bramek nie zostały dotknięte tym problemem. Jednak w celu uniknięcia ewentualnego zagrożenia atakiem z wykorzystaniem Heartbleed, luka bezpieczeństwa została zamknięta z wykorzystaniem nowej wersji Linux Application Platform V10.00 SR9, którą udostępniliśmy natychmiast po ogłoszeniu informacji o nowym zagrożeniu.
Wykorzystanie systemu innovaphone PBX może znacznie przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa systemów telefonicznych w firmie. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że tradycyjne systemy telefoniczne często nie posiadają zdefiniowanej koncepcji bezpieczeństwa. Systemy telefoniczne postrzegane są często jako jednostka technologiczna odizolowana od IT i działająca w ten właśnie sposób. W przypadku innovaphone PBX jest zupełnie inaczej: Tu mogą być wdrożone, tak jak w przypadku wszystkich innych aplikacji, dokładnie takie same mechanizmy bezpieczeństwa IT, które z powodzeniem zapewniają bezpieczeństwo systemów w sieci firmowej.
Gwarancją najlepszej ochrony jest, jeśli innovaphone PBX działa w intranecie. System telefonii IP nie jest wtedy dostępny z zewnątrz i musi zostać zabezpieczony jedynie przed atakami wewnętrznymi. Inaczej jest oczywiście w przypadku połączenia centrali innovaphone PBX przez łącze SIP-Trunk. innovaphone PBX osiągalna jest przez internet, a więc teoretycznie zagrożona ewentualnymi atakami hakerów. W tym przypadku należy podjąć dodatkowe środki ostrożności. Decydującym czynnikiem jest poprawna konfiguracja systemu telefonicznego, która może zostać przeprowadzona przez dział IT firmy, bez konieczności korzystania z pomocy z zewnątrz. W ten sposób kwestia bezpieczeństwa w systemach telefonicznych spoczywa w „rękach” firmy - w przeciwieństwie do tradycyjnych systemów telefonicznych.
Do tej pory możliwe było z reguły zapobieganie atakom hakerów poprzez konsekwentne stosowanie zaleceń bezpieczeństwa innvaphone. Dlatego chcielibyśmy jeszcze raz wyraźnie podkreślić, że zawsze powinny być podejmowane wszystkie zalecane środki ostrożności oraz używana tylko najnowsza wersja oprogramowania sprzętowego. Kwestia bezpieczeństwa oraz porady na temat właściwej ochrony centrali innovaphone PBX omówione zostały również między innymi w rozdziale „Security“, w obowiązkowej części zaawansowanego szkolenia innovaphone jako iCE (innovaphone Convergent Engineer).
Oprogramowanie innovaphone zostało ostatnio uzupełnione o kolejny element bezpieczeństwa. Informacje na ten temat znajdują się w artykule wiki.
Aby posiadać pełne zabezpieczenie, należy zawsze korzystać z najnowszej wersji v10 service release.
Kliknij tutaj, aby pobrać oprogramowanie wersji V10.
Wykorzystanie systemu innovaphone PBX może znacznie przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa systemów telefonicznych w firmie. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że tradycyjne systemy telefoniczne często nie posiadają zdefiniowanej koncepcji bezpieczeństwa. Systemy telefoniczne postrzegane są często jako jednostka technologiczna odizolowana od IT i działająca w ten właśnie sposób. W przypadku innovaphone PBX jest zupełnie inaczej: Tu mogą być wdrożone, tak jak w przypadku wszystkich innych aplikacji, dokładnie takie same mechanizmy bezpieczeństwa IT, które z powodzeniem zapewniają bezpieczeństwo systemów w sieci firmowej.
Gwarancją najlepszej ochrony jest, jeśli innovaphone PBX działa w intranecie. System telefonii IP nie jest wtedy dostępny z zewnątrz i musi zostać zabezpieczony jedynie przed atakami wewnętrznymi. Inaczej jest oczywiście w przypadku połączenia centrali innovaphone PBX przez łącze SIP-Trunk. innovaphone PBX osiągalna jest przez internet, a więc teoretycznie zagrożona ewentualnymi atakami hakerów. W tym przypadku należy podjąć dodatkowe środki ostrożności. Decydującym czynnikiem jest poprawna konfiguracja systemu telefonicznego, która może zostać przeprowadzona przez dział IT firmy, bez konieczności korzystania z pomocy z zewnątrz. W ten sposób kwestia bezpieczeństwa w systemach telefonicznych spoczywa w „rękach” firmy - w przeciwieństwie do tradycyjnych systemów telefonicznych.
Do tej pory możliwe było z reguły zapobieganie atakom hakerów poprzez konsekwentne stosowanie zaleceń bezpieczeństwa innvaphone. Dlatego chcielibyśmy jeszcze raz wyraźnie podkreślić, że zawsze powinny być podejmowane wszystkie zalecane środki ostrożności oraz używana tylko najnowsza wersja oprogramowania sprzętowego. Kwestia bezpieczeństwa oraz porady na temat właściwej ochrony centrali innovaphone PBX omówione zostały również między innymi w rozdziale „Security“, w obowiązkowej części zaawansowanego szkolenia innovaphone jako iCE (innovaphone Convergent Engineer).
Oprogramowanie innovaphone zostało ostatnio uzupełnione o kolejny element bezpieczeństwa. Informacje na ten temat znajdują się w artykule wiki.
Aby posiadać pełne zabezpieczenie, należy zawsze korzystać z najnowszej wersji v10 service release.
Kliknij tutaj, aby pobrać oprogramowanie wersji V10.