KONTEL.pl
Dystrybutor Nowoczesnych Systemów Telekomunikacyjnych
  • KONTEL
  • Marki
    • ALCATEL-BUSINESS
    • ALCATEL LUCENT
    • APEX LIVIAU
    • AREC
    • ASCOM
    • Barco
    • Busylight
    • CARDO
    • CLEARONE >
      • Nagłośnienie ProAudio
      • Mikrofony konferencyjne
      • Audio- i wideokonferencje
    • COSMO
    • Counterpath BRIA
    • HRT
    • INNOVAPHONE
    • NOABE d.Jablocom
    • KONFTEL
    • KAMERY KT
    • Monimoto
    • Netio
    • PATTON
    • Philips
    • POLY-Plantronics-Polycom
    • Priocommunications
    • REACH
    • RIBBON Sonus Genband >
      • EDGEVIEW SCC
      • INTELLIGENT EDGE SOLUTIONS
    • ROBUSTEL >
      • Seria R3000
      • Seria R3000 LITE
      • Seria R2000 Dual
      • Seria R2000
      • Seria M1000
      • Robustlink
    • ROOMZ
    • RTX >
      • RTX IP-DECT
    • SHAPEHEART
    • Sharp
    • Snom
    • SOUND CONTROL
    • SWISSPHONE
    • Temas
    • Uclear
    • VOCOVO
    • XMEDIUS
    • YAMAHA
    • YEALINK
  • Sektory
    • Administracja publiczna
    • Banki i ubezpieczenia
    • Contact center
    • HoReCa
    • Retail
    • Sektor edukacyjny
    • Służby mundurowe
    • Służba zdrowia
    • Telekomunikacja
  • Blog
  • Newsletter
  • Dla partnerów
    • System zamówień B2B
    • Webinary
    • Połączenie systemów B2B
  • Praca zdalna
    • Poly - praca zdalna z domu
  • Kontakt
    • DLA MEDIÓW
    • SERWIS >
      • FAQ / Bluetooth
      • Usługa serwisowa
      • RMA FORMULARZ ZGLOSZENIA
    • Praca

Akademia KONFTEL: #2 Zjawisko pogłosu.

31/1/2017

0 Komentarze

 
Obraz
Pogłos i zanikanie są pojęciami używanymi w celu opisania stopniowego spadku dźwięku, po ucichnięciu wytwarzającego go źródła. Mierzy się je w jednostce RT 60, która oznacza czas w sekundach potrzebny do wygaśnięcia dźwięku o 60 decybeli.

Większość dźwięków zbieranych przez mikrofon telefonu konferencyjnego, pochodzi bezpośrednio z ust mówiącego. Mikrofon dodatkowo zawsze zbiera dźwięki pochodzące z odbić dźwięku źródłowego o płaskie powierzchnie pomieszczenia. Właśnie te odbijanie się głosu powoduje pogłos.

Obraz
Czas pogłosu to ilość sekund potrzebna na spadek poziomu ciśnienia akustycznego o 60 dB
To odbijanie dźwięku jest tym co nadaje pomieszczeniu jego charakter i zmienia się w zależności od temperatury, wielkości pomieszczenia oraz materiałów, którymi pokryte są ściany, podłogi i sufity. Kształt pomieszczenia ma również ogromny wpływ na pogłos. Ten sam dźwięk w długim korytarzu jest postrzegany zupełnie inaczej niż na przykład w małej sali konferencyjnej.

Przy nagrywaniu muzyki lub wideo pogłos stosuje się, aby uzyskać efekt pełniejszego dźwięku lub zasymulować charakterystykę akustyczną typową dla np. dużego kościoła lub małego pokoju.

Zbyt duży pogłos może kolidować z bezpośrednim dźwiękiem i go przykrywać (maskować). W telekonferencji zbyt dużo pogłosu może zmniejszyć czystość dźwięku, przez co coraz trudniej jest usłyszeć, co zostało powiedziane. Można tego uniknąć poprzez wyciszanie lub poprawę akustyki w sali konferencyjnej. Dobra metodą jest również siedzenie bliżej mikrofonu.
Obraz
Aby wyeliminować problem pogłosu, telefony konferencyjne mogą wykorzystywać różne techniki, w zależności od tego w jaki sposób telefony będą użytkowane. Odpowiednie umieszczenie mikrofonu i konfiguracja są dwoma przykładami technik, które mogą być wykorzystane do rozwiązywania tego problemu. Korekcja dźwięku (Equalizer) to kolejny sposób na poprawę jakości dźwięku, wydobywając niuanse mowy (istotne zwłaszcza przy audiokonferencjach z rozmówcami obcojęzycznymi).

Celem jest to, aby telefony konferencyjne działały w sposób zadowalający, nawet w trudnych warunkach. Każdy powinien również być w stanie siedzieć wygodnie podczas rozmowy i nie nachylać się nad telefonem, aby usłyszeć lub być słyszanym.

Chcesz dowiedzieć się więcej o pogłosie i usłyszeć kilka przykładów?
​
0 Komentarze

Twój komentarz zostanie opublikowany po jego zatwierdzeniu.


Odpowiedz

    Newsletter

    Zapisz się na newsletter, aby otrzymywać od nas informacje o nowościach, promocjach i produktach dostępnych wyłącznie w KONTEL.










    Kategorie

    Wszystkie
    Alcatel Business
    Ascom
    Audiokonferencje
    Bramy VoIP
    ClearOne
    Edgewater Networks
    GSM
    Healthcare
    Innovaphone
    Kamery USB PTZ
    Konftel
    Microsoft Teams
    Patton
    Philips
    Plantronics
    Poly
    Profesjonalne Mikrofony
    Promocje
    Robustel
    RTX
    Skype For Business
    Snom
    Spontania
    Swissphone
    Targi I Eventy
    Telefony Analogowe
    Telefony Konferencyjne
    Telefony SIP
    Wideokonferencje
    Yamaha
    Yealink
    Zestawy Głośnomówiące
    Zestawy Słuchawkowe
    Zoom

    Kanał RSS

wideokonferencje Yealink Polycom ClearOne Konftel
kamery USB KT Konftel
rejestracja & streaming video i audio Reach
 Arec
nagłośnienie sal konferencyjnych ClearOne
mikrofony konferencyjne ClearOne Sabine Sacom
telefony konferencyjne Konftel Polycom Clearone Alcatel
słuchawki nagłowne Plantronics
IP-PBX innovaphone
czujniki upadku/bezruchu Ascom
IP-DECT Ascom RTX Snom
systemy przywoławcze Ascom

bramy VoIP Patton
Unified Communications innovaphone Plantronics Yealink
Serwery faksowe SagemCom XMediusFAX
Domofony IP Swissvoice  ITS Nista
Telefony stacjonarne GSM Noabe Jablocom

Telefony SIP Yealink Ascom Snom RTX Panasonic Alcatel
Modemy M2M Robustel
Obraz

KONTEL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
ul. Rakowiecka 30, 
02-528 Warszawa
NIP: 5210127034
Kontakt:
​tel. (48) 22 646 76 76

info@kontel.pl


Zobacz inne witryny KONTEL:
www.plantronics.kontel.pl  - słuchawki nagłowne dla biur, Call Center, UC - do telefonów, komputerów, tabletów i smartfonów
www.konftel.pl  - telefony konferencyjne (analogowe, IP, DECT, GSM) i przystawki audiokonferencyjne / zestawy głośnomówiące, wideokonferencje
www.alcatel-business.pl - telefony analogowe, telefony IP, telefony konferencyjne
www.ip-dect.pl - wielobazowe systemy IP-DECT dla dużych i małych organizacji
www.snom.kontel.pl - przewodowe, bezprzewodowe i konferencyjne telefony IP
www.clearone.pl - profesjonalne rozwiązania Audio-Video, mikrofony, nagłośnienie, wideokonferencje, streaming mediów, Digital Signage
www.yealink.pl  - telefony i wideotelefony IP (SIP), systemy wideokonferencyjne, telefony konferencyjne
www.ascomwireless.pl  - systemy dla szpitali (przyzywowy, zarządzanie alarmami), przemysłu (optymalizacja produkcji), IP-DECT, teleCARE IP

www.fax-server.pl - oprogramowanie serwerów faksowych Xmedius Fax dla dużych, średnich i małych organizacji oraz operatorów telekomunikacyjnych


Wszystkie prawa zastrzeżone, znaki towarowe i nazwy handlowe, zdjęcia i materiały należą do KONTEL Sp. z o.o. S.K. lub odpowiednich producentów i zostały użyte za ich zgodą. 
Polskie tłumaczenia opisów i materiałów należą do KONTEL Sp. z o.o. S.K.. Kopiowanie w części lub w całości bez pisemnej zgody KONTEL Sp. z o.o. S.K. jest niedozwolone. @2022