Większość dźwięków zbieranych przez mikrofon telefonu konferencyjnego, pochodzi bezpośrednio z ust mówiącego. Mikrofon dodatkowo zawsze zbiera dźwięki pochodzące z odbić dźwięku źródłowego o płaskie powierzchnie pomieszczenia. Właśnie te odbijanie się głosu powoduje pogłos.
Przy nagrywaniu muzyki lub wideo pogłos stosuje się, aby uzyskać efekt pełniejszego dźwięku lub zasymulować charakterystykę akustyczną typową dla np. dużego kościoła lub małego pokoju.
Zbyt duży pogłos może kolidować z bezpośrednim dźwiękiem i go przykrywać (maskować). W telekonferencji zbyt dużo pogłosu może zmniejszyć czystość dźwięku, przez co coraz trudniej jest usłyszeć, co zostało powiedziane. Można tego uniknąć poprzez wyciszanie lub poprawę akustyki w sali konferencyjnej. Dobra metodą jest również siedzenie bliżej mikrofonu.
Celem jest to, aby telefony konferencyjne działały w sposób zadowalający, nawet w trudnych warunkach. Każdy powinien również być w stanie siedzieć wygodnie podczas rozmowy i nie nachylać się nad telefonem, aby usłyszeć lub być słyszanym.
Chcesz dowiedzieć się więcej o pogłosie i usłyszeć kilka przykładów?