Pogłos i zanikanie są pojęciami używanymi w celu opisania stopniowego spadku dźwięku, po ucichnięciu wytwarzającego go źródła. Mierzy się je w jednostce RT 60, która oznacza czas w sekundach potrzebny do wygaśnięcia dźwięku o 60 decybeli.
Większość dźwięków zbieranych przez mikrofon telefonu konferencyjnego, pochodzi bezpośrednio z ust mówiącego. Mikrofon dodatkowo zawsze zbiera dźwięki pochodzące z odbić dźwięku źródłowego o płaskie powierzchnie pomieszczenia. Właśnie te odbijanie się głosu powoduje pogłos.
Większość dźwięków zbieranych przez mikrofon telefonu konferencyjnego, pochodzi bezpośrednio z ust mówiącego. Mikrofon dodatkowo zawsze zbiera dźwięki pochodzące z odbić dźwięku źródłowego o płaskie powierzchnie pomieszczenia. Właśnie te odbijanie się głosu powoduje pogłos.
To odbijanie dźwięku jest tym co nadaje pomieszczeniu jego charakter i zmienia się w zależności od temperatury, wielkości pomieszczenia oraz materiałów, którymi pokryte są ściany, podłogi i sufity. Kształt pomieszczenia ma również ogromny wpływ na pogłos. Ten sam dźwięk w długim korytarzu jest postrzegany zupełnie inaczej niż na przykład w małej sali konferencyjnej.
Przy nagrywaniu muzyki lub wideo pogłos stosuje się, aby uzyskać efekt pełniejszego dźwięku lub zasymulować charakterystykę akustyczną typową dla np. dużego kościoła lub małego pokoju.
Zbyt duży pogłos może kolidować z bezpośrednim dźwiękiem i go przykrywać (maskować). W telekonferencji zbyt dużo pogłosu może zmniejszyć czystość dźwięku, przez co coraz trudniej jest usłyszeć, co zostało powiedziane. Można tego uniknąć poprzez wyciszanie lub poprawę akustyki w sali konferencyjnej. Dobra metodą jest również siedzenie bliżej mikrofonu.
Przy nagrywaniu muzyki lub wideo pogłos stosuje się, aby uzyskać efekt pełniejszego dźwięku lub zasymulować charakterystykę akustyczną typową dla np. dużego kościoła lub małego pokoju.
Zbyt duży pogłos może kolidować z bezpośrednim dźwiękiem i go przykrywać (maskować). W telekonferencji zbyt dużo pogłosu może zmniejszyć czystość dźwięku, przez co coraz trudniej jest usłyszeć, co zostało powiedziane. Można tego uniknąć poprzez wyciszanie lub poprawę akustyki w sali konferencyjnej. Dobra metodą jest również siedzenie bliżej mikrofonu.
Aby wyeliminować problem pogłosu, telefony konferencyjne mogą wykorzystywać różne techniki, w zależności od tego w jaki sposób telefony będą użytkowane. Odpowiednie umieszczenie mikrofonu i konfiguracja są dwoma przykładami technik, które mogą być wykorzystane do rozwiązywania tego problemu. Korekcja dźwięku (Equalizer) to kolejny sposób na poprawę jakości dźwięku, wydobywając niuanse mowy (istotne zwłaszcza przy audiokonferencjach z rozmówcami obcojęzycznymi).
Celem jest to, aby telefony konferencyjne działały w sposób zadowalający, nawet w trudnych warunkach. Każdy powinien również być w stanie siedzieć wygodnie podczas rozmowy i nie nachylać się nad telefonem, aby usłyszeć lub być słyszanym.
Chcesz dowiedzieć się więcej o pogłosie i usłyszeć kilka przykładów?
Celem jest to, aby telefony konferencyjne działały w sposób zadowalający, nawet w trudnych warunkach. Każdy powinien również być w stanie siedzieć wygodnie podczas rozmowy i nie nachylać się nad telefonem, aby usłyszeć lub być słyszanym.
Chcesz dowiedzieć się więcej o pogłosie i usłyszeć kilka przykładów?